Succes med Influencer Marketing: Læs 5 gode tips

Der ligger et spændende potentiale og venter, hvis du kan aktivere de bloggere, Youtube’ere og alle slags social media-aktører, der har indflydelse på dine kunder.

Af direktør Henrik Alfheim, Marvelous Norge & Head of Social David Ledstrup, Marvelous Danmark

Det kalder vi for ”Influencer Marketing”, som åbner nye veje til at nå målgruppen; du skal prikke til deres holdninger og præferencer.

Marvelous samlede forleden en stor gruppe kunder og venner af huset til et morgenmøde i Marvelous og Mediabrands domicilet i det centrale København.
Vi talte med tilhørerne om strategi, virkemidler og om faldgrupper og gevinster.

Da vi opsummerede morgenmødet, stod vi tilbage med fem gode råd, som er værd at læse, før en annoncør begiver sig ud i Influencer Marketing i 2017.

Kort og godt: 5 gode tips

1. Søg og find et perfekt match mellem dit brand og Influencer. Målt på målgruppe og værdier.

2. Gi’ et klart brief, men lad indhold følge egne veje. Din Influencer kender sine følgere og fans bedre end dig

3. Støt din Influencer’s organiske reach med betalt reach

4. Stram projektstyring. Opstil tidsplan, plan for regelmæssigt content flow og tracking af trafik

5. Du skal sikre, at al indhold lavet i samarbejde med Influencers er markeret som sponsoreret indhold på alle platforme

All rights reserved IUM A/S