Full-service reklamebureau søger digital projektleder til barselsvikariat

| Job | No Comments
Trives du i et uformelt miljø, hvor kreativitet og kvalitet er nøgleord? Så har  reklamebureauet Marvelous jobbet til dig! Vi er sprængfyldt med gode ideer; men mangler et ekstra sæt kompetente projektleder-hænder...

Forbrugersamtaler udspiller sig på ét device – Smartphonen

| Nyheder | No Comments
IWDK: Kampen om at indgå i samtaler med danske forbrugere er digital, og den udspiller sig i særlig grad på ét device - Smartphonen. Det var oplægget fra David Ledstrup (foto), Head of Social...

Tech er bindeled mellem brands og digitale forbrugere

| Nyheder | No Comments
IWDK: Den sprudlende tech-udvikling er det afgørende forbindelsesled mellem brands og forbrugerne. Marketers søger at fange de digitale forbrugere i de øjeblikke, hvor de er modtagelige for dialog. Men det...

Dansk Supermarked viser vejen til digitale forbrugersamtaler

| Nyheder | No Comments
IWDK: Hvordan opdyrker dagligvarehandlen de ”øjeblikke”, hvor de digitale forbrugere er modtagelige for at høre fra deres supermarked? Det har Dansk Supermarked (Netto, Føtex, Bilka) for nylig udviklet et ambitiøst...

Sådan kommer vi i dialog med de digitale forbrugere

| Nyheder | No Comments
IWDK: Nutidens hyper digitale forbrugere ændrer adfærd og stiller nye krav til deres brands. Det konkluderede director of marketing science, Glen Parker, IPG Mediabrands, onsdag, da han talte på tech-festivalen, ”InternetWeek Denmark” i...

Trainee der er vild med digitale medier

| Nyheder | No Comments
IUM søger en Trainee, der er vild med de mange digitale medier og digitale virkemidler. Som Digital Trainee assisterer du erfarne eksperter i deres arbejde med nogle af Danmarks største annoncører. Du...

Mediabrands sikrer digital vitaminindsprøjtning

| Nyheder | No Comments
IUM's moderselskab, IPG Mediabrands, har købt majoriteten i det toneangivende finske media- og digitale bureau Virta. Formålet er at styrke hele gruppens tilbud til alle nordiske kunder og imødekomme deres...

IUM skærper profilen på toneangivende tech-festival

| Nyheder | No Comments
IWDK: IUM i Aarhus skærper den faglige profil på det jyske marked i 2017. Bureauet er indtrådt i forårets store tech-festival, ”InternetWeek Denmark”, der udspiller sig i Aarhus og omegn i uge 16....

Kræftens Bekæmpelse fik overvældende respons med strategisk SoMe og film

| Nyheder | No Comments
Kræftens Bekæmpelse introducerede i begyndelsen af 2017 ”e-kvit” kampagnen, der blev et særligt vellykket eksempel på et digitalt rygestopprogram. Kampagnen, der gik i luften februar 2017, valgte en ny strategi, hvor...

Mediabrands styrker gruppens analyse-muskler

| Nyheder | No Comments
Mediabrands skærper gruppens data strategi og styrker research-teamet ”Insight” med tre nye talenter. Thomas Hefting er ansat som ny Insight Director og tiltrådte den 1. marts. Han kommer fra Carlsberg Danmark...

Blog: Ansæt en robot i din kundeservice

| Nyheder | No Comments
Hvordan kan du som annoncører både være tilgængelig, brugbar og en værdifuld samtalepartner med dine kunder?  Ansæt en ”bot” i kundeservice. Af Head of Social David Ledstrup, Marvelous – del...

Her er de digitale trends, du skal kende i 2017

| Nyheder | No Comments
Det er ikke trinvise forandringer, der er udfordrer virksomhedens CMO i 2017. Der er snarere tale om en flodbølge af ændrede vilkår og virkemidler, som sætter virksomheder - inklusive marketingdirektøren –...

Blog: Sådan rider detailhandlen på den digitale eksplosion

| Nyheder | No Comments
Digital teknologi åbner en ny vrimmel af muligheder og virkemidler for detailhandlen i 2017. Men den afgørende faktor, som detailhandlen skal holde sig for øje, er, at smartphones nu er...

K&K Index: Digitale medier fortsatte vækst i 2016

| Nyheder | No Comments
Den samlede danske medieomsætning ender med en vækst på 2% for 2016. Det svarer til en samlet omsætning på 4.94 mia. kr, skriver Kreativitet & Kommunikation, der producerer indexerne. TV står...

Mediabrands’ lederprofiler indtager “The M List”

| Nyheder | No Comments
To profiler fra Mediabrands-gruppen er i år blevet optaget på The M List, hvor Dansk Markedsføring profilerer de 200 vigtigste personer i reklame- og kommunikationsbranchen. Listen anerkender én gang om året branchens...

Rapport: Forstå vores mangfoldige og individuelle medieforbrug

| Nyheder | No Comments
Danskerne spreder medieforbruget på stadig flere platforme. Der er kæmpe forskel på, hvordan unge og den voksne generation bruger medierne. Det viser DR's store 2016-status på vores medieforbrug. Lederen af DR Medieforskning,...

CES Vegas: Udfold din forretning i Augmented Reality

| Nyheder | No Comments
CES LAS VEGAS: Tech-konferencen satte i uge 1 fuld fokus på den særligt sprudlende innovation indenfor ”Augmented Reality”, og hvad brands kan bruge det til. Mediabrands’ research-enhed, Media Lab, var...

CES Vegas: Gør klar til en helt anden dialog med forbrugerne

| Nyheder | No Comments
CES LAS VEGAS: Digital teknologi åbner stadig flere innovative muligheder for integration og interaktion med forbrugerne i 2017. Det bekræfter Mediabrands’ researchenhed, IPG Media Lab, der var til stede under den...

Status16: Search motor for digitale medieinvesteringer

| Nyheder | No Comments
Der var lidt mere fart på hjulene i 2016, end i 2015, lyder status på året fra IUM’s Managing Partner Peter Sevel. IUM vurderer, at de danske annonceinvesteringer i 2016...

Aarhus-bureauer flytter: Glæder sig til at møde borgerne på Dokk1

| Nyheder | No Comments
Mediabrands i Aarhus - herunder IUM - flytter den 1. januar 2017 i større lokaler og slutter sig til miljøet omkring det helt nye havneprojekt Dokk1. I alt 15 medarbejdere glæder...

Succes med Influencer Marketing: Læs 5 gode tips

| Nyheder | No Comments
Der ligger et spændende potentiale og venter, hvis du kan aktivere de bloggere, Youtube’ere og alle slags social media-aktører, der har indflydelse på dine kunder. Af direktør Henrik Alfheim, Marvelous Norge &...

IUM kan nu kalde sig Google Premium Partner

| Nyheder | No Comments
Google Danmark giver et klap på skulderen til IUM Digital og siger tak for særligt godt samarbejde i 2016. Google har netop tildelt IUM Digital betegnelsen ”Google Premium Partner”, som er...

IUM: Her er Facebooks nye videostrategi

| Nyheder | No Comments
Facebook har længe prioriteret videoklip højt i sine forretningsplaner. Nu sætter den sociale gigant fuld fokus på ”Visual First” = film i flowet. Det bebudede Facebook forleden under et seminar...

Black Friday er et must for annoncørerne

| Nyheder | No Comments
Detailhandlens annoncører kan dårligt tillade sig at stå udenfor Black Friday-festen. Det viser ny analyse fra Mediabrands Insights, der i år har besluttet at kaste ekstra lys på shopping-fænomenet på...

Analyse: 57 % klar til at hamstre julegaver på Black Friday

| Nyheder | No Comments
Omsætningen under Black Friday 2016 slår sandsynligvis rekord. Samtidig tyder alt på, at et godt Black Friday-salg i år skærer toppen af detailhandlens vigtige julesalg. Det viser en ny analyse...

Aarhus: Trekløver sikrer robust kompetenceløft hos IUM

| Job, Nyheder | No Comments
IUM i Aarhus investerer igen i teamets kompetencer og har netop ansat hele tre nye talenter. De indgår nu i et styrket århusiansk team på i alt ni marketingkapaciteter. Jeppe...

Ny seermåling: Godt for tv-mediet – usikre kommercielle konsekvenser

| Nyheder | No Comments
Tv- og annoncemarkedet har længe levet med, at den tv-sening, som Gallup kan måle, er vigende.  Men fra januar 2017 gør tv-selskaberne og Gallup en fælles indsats for at sikre,...

Flere analysemuskler til Mediabrands Insights

| Nyheder | No Comments
Mediabrands’ analyseenhed, Insights, udvider teamet. Enheden har netop ansat Patricia Kjeldsen som senior konsulent. Hun tiltrådte stillingen den 1. november og kommer senest fra et job som senior konsulent hos...

Mediabrands henter digital oprustning hos Bonnier

| Nyheder | No Comments
Mediabrands-gruppen har ansat Kristoffer Borg Petersen som ny Head of Digital Clients, og gruppen udvider således sit digitale lederteam. Hans cv afslører bred erfaring i krydsfeltet digital forretning, mediesalg og teknologi....

Digital generation holder fast i kommerciel radio

| Nyheder | No Comments
Radio som medie har det ganske godt i 2016.  Mediet har en stærkere position i dag, end nogensinde tidligere i de knap 30 år, der har været sendt reklamefinansieret radio i...

Forecast 2017: Vækst på 1,9 % – digital driver markedet

| Nyheder | No Comments
Det tegner til pæn vækst på annoncemarkedet i 2016 og 2017. Alt inklusive forventes reklameforbruget at blive øget til 15,2 milliarder DKK i 2016, hvilket er en vækst på 1,6...

Bureau inviterer dansk detailhandel til en digital overhaling

| Nyheder | No Comments
Forbrugernes vej fra tanke til indkøb i butikkerne er stærkt påvirket af digitale mekanismer. Det er banebrydende forandringer, der kræver langt mere fokus, mener specialbureau. 60 % af forbrugerne søger...

Debat: Dit gamle varelager kan byttes til ny annoncering

| Nyheder | No Comments
Danske virksomheder er optaget af at udnytte ressourcerne bedst muligt; det ligger i tiden, og det giver mening: Vi skal undgå madspild, vi deler boliger og biler, og vi søger...

Hackathon: Moden loyalitetsklub vandt innovationsdyst

| Nyheder | No Comments
Det blev en ”seniorløsning”, der fredag eftermiddag løb med sejren og vandt ”Mediabrands Nordic Hackathon 2016”. Det korte brief til de seks Hackathon-hold lød torsdag morgen: I skal udvikle et...

Hackathon: Ung talent lader innovative løsninger få frit løb

| Nyheder | No Comments
IUM's brand-paraply, Mediabrands, mobiliserer de yngste ansatte i hele Norden for at opdyrke helt nye forretningsløsninger. Det sker under en såkaldt ”Hackathon” event i dagene den 8-9. september 2016. 24 af...

MTG’s nye streamingstrategi går efter annoncekronerne

| Nyheder | No Comments
MTG har netop introduceret sitet "Viafree", der erstatter det tidligere gratis streamingunivers, TV3Play. Et lovende skridt i den videre produktudvikling set med annoncemarkedets øjne, mener IUM. Flere af MTG’s annoncører...

Mediabrands styrker strategisk research

| Nyheder | No Comments
Mediabrands Insights har netop ansat Paw Bæk Hansen som ny Strategisk Planner. Paw Bæk Hansen kommer senest fra et job som Senior Research Strategist hos MediaCom, hvor han havde ansvaret...

Marvelous og LoweFriends bliver til et stort Marvelous

| Nyheder | No Comments
Det digitale reklamebureau Marvelous og reklamebureauet LoweFriends har fusioneret virksomhederne pr. den 1. august 2016. Marvelous, der nu tæller 35 ansatte i København, er det kreative søsterbureau til IUM. “Med fusionen...

Analyse: Blødere digital vækst, print styrtdykker

| Nyheder | No Comments
Annoncemarkedet voksede med sølle én pct. i de første seks måneder af året ift. 2015. Det viser seneste media spend index fra Kreativitet & Kommunikation. Bag den lunkne udvikling i...

K&K Index: Status quo for media spend i 1. halvår

| Nyheder | No Comments
Efter en god start på året ender den samlede danske mediaomsætning med en svag vækst i 1. halvår på 1%, svarende til 2.50 mia. kr. Det skriver brancheforeningen Kreativitet og Kommunikation,...

IUM udvider digital ledelse i Aarhus

| Nyheder | No Comments
IUM skruer op for den digitale kunderådgivning og service for de kunder, der har base i Aarhus-området. Bureauet har ansat Paw Møller Hansen som Head of Digital Accounts. Han får...

Forbrugerne er allerede digitale – nu skal annoncørerne følge trop

| Nyheder | No Comments
INTERVIEW: Den globale digitale annonceomsætning ventes at vokse med 15 pct. i år. Det fremgår af de forecasts, som MAGNA – analysegrenen i Mediabrands - offentligjorde forleden. MAGNAs prognose lyder...

IUM søger Account Director til Aarhus afdeling

| Job, Nyheder | No Comments
IUM søger en Account Director. Du skal være kundernes sparringspartner på medier og kommunikation. Med indsigt i kundens forretnings- og kommunikationsmæssige udfordringer skal du sikre en linje mellem forbrugerindsigt og...

Globale topbrands: Google, Amazon og Samsung

| Nyheder | No Comments
Mediabrands and partners have introduced the new "D100-list", which ranks the 100 most dynamic companies in the world using new world metrics. To construct the D100, over 10,000 consumers were surveyed...

Forecast: Se de globale reklametrends

| Nyheder | No Comments
Prognose: Europæisk reklamevækst på 3,8 pct. I Vesteuropa står media spend i 2016 til en vækst på 3,8 pct. til 100 mia. dollars, godt hjulpet af EM i fodbold. Det fremgår af de omfattende prognoser,...

Klar til programmatic – her er 10 gode råd

| Nyheder | No Comments
”Programmatic” er blandt de digitale discipliner, der vokser hurtigst hos de danske annoncører.  Det er der gode grunde til, men der er også faldgrupper, som kan undgås. Mediabrands' digitale team har samlet ti...

CEO: Mediabrands spreder vingerne

| Nyheder | No Comments
IUM's moderselskab, Mediabrands, fortsætter de forretningsmæssige knopskydninger i flere forskellige retninger. Hele Mediabrands-koncernen, der er aktiv i over 100 markeder, fik for nylig ny global chef, australieren Henry Tajer, der bragte...

K&K: Media spend dykkede 5% i april

| Nyheder | No Comments
Den samlede mediaomsætning faldt med 5% i april sammenlignet med samme periode sidste år. Det viser de nyeste markedsdata fra Kreativitet & Kommunikation, gældende for april og for årets første fire...

Mediabrands lancerer specialbureau: iRetail

| Nyheder | No Comments
Detailhandlens arbejdsbetingelser er under store digitale omvæltninger. Derfor lancerer bureaugruppen Mediabrands nu et nyt specialbureau, ”iRetail”, der samler alle bureaugruppens kompetencer indenfor detailhandel i ét bureau. Mediabrands, der er IUM's...

Mediabrands udpeger ny direktør for gruppens Aarhus-bureauer

| Nyheder | No Comments

IUM’s moderselskab, Mediabrands, har ansat Heine Jørgensen som ny Managing Director for gruppens kontor i Aarhus. Han tiltræder den 2. maj og kommer fra en stilling som kommerciel direktør for…

IUM er image-højdespringer

| Nyheder | No Comments

IUM er rykket hastigt op af listen over de mediabureauer, som annoncørerne samlet set bedømmer som de bedste. Det viser den årlige imageanalyse, MyImage, der produceres af MyResearch og fagmediet…

Medierne får ny digital valuta til maj

| Nyheder | No Comments

Mediebranchen får ny digital valuta den 2. maj, når Danske Medier Research i samarbejde med Gallup lancerer “Dansk Online Index”. Indexet bliver den nye officielle branchemåling for onlinetrafik. Det skriver fagmediet…

10 tips: Sådan kommer du i gang med content marketing

| Nyheder | No Comments

Hvordan kommer du i gang med content marketing? IUM’s søsterbureau, Marvelous, har nedkogt sine erfaringer til ti gode tips. De giver stof til eftertanke, før du udruller dine content planer. Den…

IUM holder øje med Google-priser

| Nyheder | No Comments

Google fjerner de betalte annoncer i højre side. Samtidig øger søgegiganten antallet af topannoncer over de organiske søgeresultater fra maksimalt tre til maksimalt fire. Det nye layout på søgeresultater, der kun opleves…

2015: Annonceinvesteringer steg 4 %

| Nyheder | No Comments

Mediaomsætningen i 2015 steg med 4 % eller 200 mio. kr. Omsætningen i 2015 endte dermed på 4,86 mia. kr. ifølge Kreativitet & Kommunikations Mediaindex. Printmedierne har oplevet det største fald i 2015…

IUM udvider digitalt fokus og ledelse

| Nyheder | No Comments

IUM og Mediabrands opruster de digitale kompetencer og udvider det digitale ledelsesteam. Mediabrands har ansat Michael Ingemann (foto) i en nyoprettet stilling som Chief Digital Officer. Den stillingsbetegnelse dækker over en helt ny…

IUM: Hold øje med de konsekvente ad blockere

| Nyheder | No Comments

“Ad blocking” er et fænomen, som annoncemarkedet skal forholde sig til i 2016, men virksomheders digitale adgang til forbrugerne er næppe truet. Det bekræfter data i DR Medieforsknings nye store…

10 tips: Så er du klar til programmatic i 2016

| Nyheder | No Comments

”Programmatic” er ét af branchens yndlings buzz words. Ordet betyder automatiseret køb af reklameplads, og dækker over mange forskellige teknologier, der automatiserer købsprocessen. RTB (Real-time-bidding) er mest almindeligt, hvor annoncører…

IUM sætter ekstra fokus på datadrevet medieindkøb

| Nyheder | No Comments

Bureaugruppen Mediabrands har ansat Christian Evendorff som Head of ”Cadreon”. Specialenheden ”Cadreon” er placeret under hovedbureauet IUM. Det er bl.a. hjemsted for bureaugruppens specialister i datadrevet medieindkøb, også kaldt ”programmatic”. Intelligent…