IUM’s moderselskab, Mediabrands, har ansat Heine Jørgensen som ny Managing Director for gruppens kontor i Aarhus.

Han tiltræder den 2. maj og kommer fra en stilling som kommerciel direktør for eBay Danmark, som ejer dba.dk og bilbasen.dk.

Heine Jørgensen

”Jeg glæder mig til den dynamiske og strategiske dialog mellem bureau og kunde. Især omkring vækstmuligheder og optimering af dialogen mellem brands og forbrugere,” siger Heine Jørgensen (foto)

Heine Jørgensen indtager Aarhus med lang bureauerfaring.  Han har gennem 11 år udfyldt flere funktioner hos MEC og Maxus, herunder i Aarhus, og før det arbejdet på medie- og kundesiden.

Vil udrulle hele Mediabrands
Opgaven i Aarhus er primært at rette fuld fokus på hele Mediabrands-gruppen, udover hovedbureauet IUM.

”Det skal ske ved at udrulle alle forretningsenheder, der er i Mediabrands,” siger Heine Jørgensen med henvisning til, at Mediabrands-bureauerne favner bredt; nemlig alle digitale discipliner, optimering af tilbudsavisen som medie, planning og optimering af analoge medier, rådgivning og design for detailhandel samt en robust analysefunktion med indsigt i nutidens forbrugervaner og målgrupper.

”Det lyder som full-service, og det må det også godt være for nogle, men IPG Mediabrands har en kommerciel målsætning om, at hver forretningsenhed skaber halvdelen af deres forretning på kunder udenfor Mediabrands. Den autonome tilgang skaber dynamik og markedstilpasning,” siger Heine Jørgensen.
Men den primære forudsætning for at skabe forretning som konsulentvirksomhed er at levere sublimt arbejde for kunderne i Aarhus, understreger han.

”Efter et år hos eBay har jeg fået fornyet respekt for processerne i en global produktions- eller servicevirksomhed, hvilket jeg tager med mig i dialogen med vores kunder,” siger Heine Jørgensen.

Udfordrer Aarhus-marked
Der er mange muligheder i Aarhus-området, siger den kommende direktør.  Ikke mindst når Mediabrands indtager rollen som udfordrer af den etablerede bureaustruktur i Aarhus.

”Jeg har altid været bevidst om den styrke, Mediabrands har indenfor retail – blandt andet via store investeringer i Retail Buying Study analysen gennem de sidste 5 år. Det bliver en væsentlig USP for os i Jylland qua den store andel af retail annoncører, som har bopæl vest for Storebælt.”

Heine Jørgensen har også et mål om at løfte de digitale muligheder for kunderne ved at fokusere på mere end blot simple re-targeting og programmatic indkøb:
”Efter min tid hos eBay står det meget tydeligere for mig, at under 5 % af digitale kampagner benytter mulighederne for at bruge data til at skabe kreativ segmentering og storytelling. Det fortæller mig, at der fortsat er stor opgave i at synliggøre annoncørernes egne data som et aktiv til at øge effekten i marketing og produkt management. Og der er en ligeså stor opgave i at aktivere disse data når de først er kortlagt.”

All rights reserved IUM A/S