MTG har netop introduceret sitet “Viafree”, der erstatter det tidligere gratis streamingunivers, TV3Play. Et lovende skridt i den videre produktudvikling set med annoncemarkedets øjne, mener IUM.

Flere af MTG’s annoncører har allerede i længere tid afviklet supplerende tv-kampagner på TV3Play i form af prerolls m.m. før udvalgte tv-klip.

Nok er MTG’s nye Viafree ”blot” en produktudvikling af TV3 Play, men den nye platform ligner en god start på en ny begyndelse, lyder det fra IUM’s broadcast director Jakob Olsen.

”Bedre og mere gratis content og en opdateret brugerflade, for at opsnappe de yngre seere, der tilbringer mindre tid med kommercielt flow-tv, er en helt rigtig strategi. Flere af vore kunder efterspørger de eksponeringer,” siger Jakob Olsen.

Sitet domineres af MTG’s danskproduceret indhold, som f.eks. ’Familien fra Bryggen’ og ’Paradise Hotel’ m.fl. Klip fra MTV, Comedy Central, TV3Sport og JuicyPlay vil også være at finde på gratistjenesten.

Samtidig er MTG løbende i dialog med andre broadcastere og indholdsproducenter om at få deres indhold tilgængeligt på platformen.

Viafree lanceres med et helt nyt program specielt udviklet til premieren – ’Linse og de bare bryster’. Flere eksklusive programmer på Viafree vil følge i efteråret, oplyser MTG.

”Det løfter selvsagt platformen, hvis den også kan lokke med unikt indhold, som tillæg til det indhold, der har været sendt på flow-kanalerne,” siger Jakob Olsen.

MTG driver også streamingtjenesten Viaplay, der kræver abonnement.

All rights reserved IUM A/S