IUM’s brand-paraply, Mediabrands, mobiliserer de yngste ansatte i hele Norden for at opdyrke helt nye forretningsløsninger.

Det sker under en såkaldt ”Hackathon” event i dagene den 8-9. september 2016.

24 af koncernens yngre talenter på tværs af fire nordiske lande mødes i København til et intensivt forløb på 36 timer, hvor de fordelt i seks grupper dyster på at opdyrke de skarpeste og mest nyskabende forretningscases for gruppens egne kunder.

Baggrunden for den ekstraordinært fokuserede innovationsudvikling er, at verden og forbrugernes ageren er under dramatiske forandringer. Det får mærkbar indflydelse på de fleste virksomheders afsætning og konkurrencesituation.

Innovativt frirum

“Det vedrører også vore kunder, og for at imødekomme deres udfordringer, skaber vi et særligt dynamisk frirum på 36 timer, hvor forretningskreativitet og nye løsningsmodeller får frit løb,” siger Chief Digital Officer Michael Ingemann, Mediabrands.

”Opgaven er at forfine vores innovative tilgang til kundernes udfordringer og sikre den ypperste kvalitet i de løsninger, vi leverer,” siger Michael Ingemann, der suppleres af sin europæiske chef:

”The Hackathon is a brilliant creative and focused format, which is certain to create new enhanced solutions for our clients.  We will be following the Hackathon closely, and we see great potential in the format for finding the creative business solutions of tomorrow,“ siger Chief Digital Officer Jason Carter, Mediabrands Europa.

Slutter med finale i innovation

Det koncentrerede forløb kulminerer fredag den 9. september om eftermiddagen med en finalevent i innovation.  De seks grupper præsenterer deres løsninger for en jury, og én gruppe står tilbage som vindere af ”Mediabrands’ Nordic Hackathon 2016”.

Under forløbet har grupperne adgang til alle bureaugruppens ressourcer og insights om medier, data og kunderne.

Mediabrands vil inddrage elementer fra alle gruppernes løsningsmodeller i sine kunders videre forretningsudvikling.

All rights reserved IUM A/S