IWDK: IUM i Aarhus skærper den faglige profil på det jyske marked i 2017.

Bureauet er indtrådt i forårets store tech-festival, ”InternetWeek Denmark”, der udspiller sig i Aarhus og omegn i uge 16.

IUM’s afdeling i Aarhus flyttede først på året ind i Dokk1, der er centrum i miljøet omkring den nye havnefront i byen. Det viste sig, at den timing var ideel.

”Vi bor nu midt i kulturfællesskabet ved havnefronten, der også tæller Sailing Aarhus, Visit Århus, Erhverv Aarhus, DR Sporten og mange flere,” siger direktør Heine Jørgensen, IUM i Aarhus.

”Da det gik op for os, at Dokk1 er omdrejningspunktet for mange af de utallige foredrag og arrangementer, der afvikles under InternetWeek, lå det lige for, at vi sluttede os til projektet og blev Gold-partner i en markant Aarhus-begivenhed, der trækker ca. 6.000 gæster.”

To dage med solid faglig tyngde
Sammenhængen med mediabureauets forretning og rådgivning og et ugelangt festival-tema om borgenes digitale virkelighed hænger godt sammen, påpeger Heine Jørgensen.

IUM i Aarhus’ engagement betyder, at bureauet tegner sig for to fagligt tunge mini-seminarer under InternetWeek. Begge sker i Dokk1.

Onsdag den 19. april flyver IUM og Mediabrands’ europæiske analysedirektør, Glen Parker, fra London til Aarhus. På en session vil han præsentere den nyeste viden om ”The Meaning of Moments” – altså, de ”øjeblikke”, hvor forbrugerne, der lever i en digital strømhvirvel, er modtagelige for at høre fra deres brands. Han dykker også ned i ny research om forbrugeradfærd baseret på det globale Wave 9 studie. Tilmeld dig.

Fredag morgen den 21. april åbner IUM dørene i Dokk1 for en større præsentation af, hvorledes annoncørerne udnytter den teknologi, der hastigt ændrer vores forbrugsvaner. Blandt bidragsyderne på podiet er Aol, Komfo og Strossle. Tilmeld dig.

Bor midt blandt forbrugerne
IUM’s flytning til Dokk1 i januar skyldtes, at bureauet vokser i Aarhus. Samtidig har en anden gevinst meldt sig. Det nye domicil er placeret midt i byens dynamiske trafik af mennesker og meninger:

”Dokk1 er omdrejningspunkt for meget af livet i Aarhus, hvor vi dagligt møder børnefamilier, studerende, singler og pensionister. Nu bor vi lidt midt blandt ”forbrugerne”, som vi kan gå i dialog med,” siger Heine Jørgensen.

IUM Aarhus er del af Mediabrands Danmark, der også tæller specialbureauet iRetail, Marvelous, MediaPrint, Cadreon, bartervirksomheden Orion Trading og researchenheden Insights.

Koncernen har i alt ca. 120 medarbejdere i Aarhus og København.

All rights reserved IUM A/S