Danske virksomheder er optaget af at udnytte ressourcerne bedst muligt; det ligger i tiden, og det giver mening: Vi skal undgå madspild, vi deler boliger og biler, og vi søger at udnytte andre bedre energikilder.

Af direktør Torsten Lehrmann, Orion Worldwide

Ikke desto mindre overser mange virksomheder et mere jordnært hængeparti, som rummer stort potentiale.  Virksomheder opbevarer store varelagre med ukurante varer. Men varerne mister værdi med tiden, binder likviditet og koster ikke mindst virksomheden unødvendige penge i form af lagerudgifter.  Det sker hyppigt, at en virksomhed står med et ukurant varelager, som truer med at blive ren tilsætning eller begrænser virksomhedens muligheder for at markedsføre sig.

Bedre ressourceudnyttelse og sundere økonomi hænger sammen.  Så hvorfor ikke kombinere det behov og opdyrke nye måder, der hjælper virksomhederne til at løse problemer, som tidligere var uoverskuelige, besværlige og kostbare.

Netop det potentiale har virksomheden Orion Worldwide sat sig for at forløse. Vi giver danske virksomheder – og annoncører – mulighed at handle på en anderledes måde, end vi tidligere har set herhjemme.

Vi hjælper annoncørerne af med ukurante varer, der står og samler støv, og sikrer at annoncørerne kan gå i markedet og markedsføre sig for flere penge, end de ellers ville være i stand til.  I praksis overtager vi et varelager til fuld retailpris (ekskl. moms), og annoncøren kan herefter bruge provenuet for varerne til annoncering i medier gennem Orion.

Vi har tidligere modtaget en bred vifte af produkter fra kunder bestående af bl.a. skjorter, musik-docking-stations, smykker, porcelæn, kahytter på krydstogtskibe og medlemskaber til Fitnesscentre.

Baggrund: Orion Worldwide
Orion Worldwide er et globalt barterselskab med 24 kontorer på verdensplan. Det blev grundlagt i 1996 og har mere end 400 ansatte fordelt på kontorer i Asien, Australien, Europa og Nordamerika. I 2009 blev Orion Worldwide etableret i Danmark.

All rights reserved IUM A/S