Forbrugernes vej fra tanke til indkøb i butikkerne er stærkt påvirket af digitale mekanismer. Det er banebrydende forandringer, der kræver langt mere fokus, mener specialbureau.

60 % af forbrugerne søger online, før de overhovedet overvejer, hvilken butik de eventuelt vil besøge.  De støvsuger internettet for inspiration og viden, inden de handler, og det rykker ved mange af de forretningsstrategier, som detailhandlen hidtil har fulgt.

Den udfordring er så banebrydende, at den kræver særlig opmærksomhed, mener specialbureauet iRetail. Bureauet inviterer derfor til en heldags retail-konference, ”Den nye digitaliserede retail scene”, den 25. oktober 2016 hos IPG Mediabrands i København.
På konferencen, der er gratis, vil internationale og danske retail-eksperter dele ud af deres viden om, hvorledes nutidens retailers agerer effektivt i en digital nutid og fremtid.

Fokus på de digitale faktorer

Det er direktør Jan Sørensen fra iRetail, der åbner konferencen ved at kortlægge udfordringerne og tilbyde konkrete løsninger.
”På konferencen tager vi udgangspunkt i iRetails omfattende Nordic Retail Buying Study, vi har udført på tværs af samtlige brancher og retailers,” siger han.
Studiet er en analyse af den nordiske detailhandels udfordringer nu og i fremtiden. Det omfatter alle aspekter af købsadfærd, kilder til køb og ikke mindst detailhandlens udnyttelse af alle digitale faktorer og virkemidler, der presser sig på i kundernes hverdag.
”Målet er at sende deltagerne hjem med flere konkrete input til, hvordan de bygger en effektiv Omni-Channel strategi, der imødekommer kundernes behov,” siger Jan Sørensen.

Program med internationalt udsyn

Dernæst er strategidirektør Michelle Du Prat, Household Design, på podiet for at tale om, hvordan de fysiske butikker imødekommer fremtidens kundebehov og fastholder deres forretningsgrundlag. Managing Director Sarah Weller, Ansible, byder på ny viden om de seneste tech-løsninger, og hvordan de kan bidrage til at optimere forretningen.

Senere kommer Director of Strategy Adam Simon, IPG MediaLab New York og Chief Digital Officer Michael Ingemann, Mediabrands Nordics, ind på, hvorledes digitale trends kan aktivereres for kunder og forbrugere. Endelig vil EMEA Director Craig Lister, Reprise, gennemgå cases, der viser hvorledes digitale kanaler kan optimeres, så man afbøder tab af trafik og salg i butikken.

Baggrund

Arrangøren, iRetail, er et relativt nyt retail-bureau i Mediabrands-gruppen. Bureauet baserer sin rådgivning på en særlig indsigt i detailhandlen, og hjælper retailers med at optimere deres forretning på tværs af alle relevante forbruger touchpoints. iRetail er del af den internationale bureaugruppe IPG Mediabrands, der også tæller bureauerne IUM, Marvelous, Mediaprint og Orion.

All rights reserved IUM A/S